Project vs. Pris - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Kuijt - WaarBenJij.nu Project vs. Pris - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Kuijt - WaarBenJij.nu

Project vs. Pris

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Mijn 3e blog :)!

Een leuke samenvatting van 3 dagtrips in de UK:
Stafford: Met Hathi en Yvonne naar Stafford met de trein. Een stad met een kasteel en een Ancient High House. Het ligt maar een paar minuten van Stoke vandaan, dus genoeg reden om te gaan. Een prachtig uitzicht vanaf de heuvel waar de ruïne ligt van het kasteel. Ook wat rond gelopen in het centrum. Een markt, een kerk en leuke winkels maakte deze dag compleet.

Chester: Met de dutchies naar Chester gegaan, omdat iemand ons dat had aangeraden. Dit is de mooiste stad die ik heb gezien in de UK. Veel monumentale gebouwen, een kasteel, prachtige bruggen en een paardenracebaan. Het centrum had winkels die lager lagen dan de straat en de straten bevatten mooie klokken. Het centrum was omringd door een oude stadmuur en natuurlijk moest het hele rondje gedaan worden. Van dat lopen trek gekregen en daarom onze magen gevuld bij de Pizzahut. Wat een gezellige, mooie en leuke dag.

Nottingham: Doel van deze dag was een kijkje nemen in de legende van Robin Hood. Een mooi standbeeld van deze jonge heer moest vast gelegd worden op de foto. De plek waar Nottingham Castle stond hebben we bezocht. Het kasteel was vervangen door een mooi gebouw, maar de
ondergrondse gangen zijn gebleven. Er was een tour door deze grotten was later op de dag dus hadden we tijd om het centrum te bezoeken. Het was super druk, omdat het de eerste dag van de Duitse kerstmarkt was. Vele kraampjes (houten huisjes), lampjes en een schaatsbaan maakte deze markt heel gezellig en sfeervol. Na een lunch bij de meest originele keten (de Mac) zijn we terug gelopen naar het “kasteel” en hebben de tour gedaan. De tour door de gangen bevatte vele trappen en was dus vermoeiend. Hoe beter bij te komen dan met warme chocolademelk of met glühwein tussen de vele mensen die hun kerstinkopen aan het doen zijn.

Project: Op Staffordshire University ben ik vooral voor fabricant aan het studeren. Meer dan 100 Easylift tapes gemaakt voor de trial.Vandaag worden de tapes opgestuurd naar de politie. Hopelijk krijg ik de bewijsstukken over 2 weken weer terug om te analyseren. Ik ben lange dagen aan het maken dus het is eindelijk echt begonnen. Gelukkig in de weekenden veel leuke dingen doen.

- Komend weekend met Nick naar Liverpool voor 2 dagen!
- Sinterklaas komt dit jaar ook in Engelandl! (mede mogelijk gemaakt door het snoepgoed van Stéphanie)
- Isa komt nog een bezoekje brengen in december.
- Virgo Kerstdiner en de kerstvakantie zijn om de hoek.

Veel dingen van mijn to-do list heb ik gedaan. Alleen er komen ook steeds weer dingen bij! Vrolijke, gelukkige en prettige feestdagen en natuurlijk ook fijne niet-feestdagen. :)

• 26 November 2013 - 15:23

Diana Van Eekelen:

Leuk om weer een blog van je te lezen! Zo te lezen heb jij het prima voor elkaar daar en gelukkig zie je Nick ook regelmatig! :)

Veel succes en plezier nog daar en tot kerst, dan zien we je denk ik weer! :) x Diana